We vreten de aarde op

Marjan Kloosterman 01 oktober 2020
We vreten de aarde op . We maken meer gebruik van de natuurlijke bronnen ter eigen verheerlijking dan de aarde kan reproduceren omdat wij ons boven alles verheven voelen. Feitelijk leven we weer in een spiltijd waarin alle signalen aanwezig zijn dat wanneer we zo doorgaan het alle leven op aarde gaat kosten, ook het onze. We zijn hardleers. Wat mist is een goede weergave van wat gaande is, een verbeelding een collectieve taal om woorden te geven aan wat er gebeurt en hoe weer in een gezonde maatschappelijke, fysieke, sociale, economische, politieke en natuurlijke balans te raken. Blom geeft daar geen antwoord op omdat dat nog niet te geven is. Hij geeft een sterk signaal af over vroeger en nu, wat er nodig is, dat het hopelijk wel komt.

Meer recensies van Marjan Kloosterman