Middelmatig door vertaalfouten

Marjan 04 juli 2024
De kleine pottenbakkerij – Anne Labus

Van LS Amsterdam mocht ik het boek de kleine pottenbakkerij van Anne Labus lezen.
Dit boek is deel 4 in de Klavertje serie en prima te lezen als je de overige delen niet hebt gelezen.

Moya en haar eigenwijze teckel Mister Miller spelen de hoofdrol in dit verhaal.
Moya is meester pottenbakker en heeft een enorme passie voor haar werk bij het familiebedrijf. Als haar broer Aiden noodgedwongen grote veranderingen aan moet brengen in het familiebedrijf besluiten zij en haar tweelingbroer Liam er een weekendje tussenuit te gaan. Ze belanden in het dorpje Busby, waar Moya een kleine verlaten pottenbakkerij ontdekt.

Twijfel slaat toe, blijft ze bij het familiebedrijf of begint ze voor zichzelf?
Wat volgt is een mooi verhaal vol vriendschap, klaar staan voor elkaar, liefde en geluk.

De omgeving waar het verhaal zich afspeelt wordt mooi beschreven en je kunt het zo voor je zien. De Ierse hartelijkheid straalt er vanaf.

Wat ik storend vind is de vertaling van sommige zinnen. Op een of andere manier loopt het dan niet lekker en lees je zo’n zin een paar keer opnieuw. Dit haalt echt de snelheid uit het verhaal. Ook werd de naam Green ineens Groen.
Dit maakt voor mij echt het verschil tussen een vermakelijk boek wat ik aan zou raden en een middelmatig boek wat ik niet perse zou kopen.

Meer recensies van Marjan