Spin in het web achterhaalt de waarheid.

Recensie
Schrijver: Johnny Bollé, Web van Leugens.

Voor Uitgeverij LetterRijn-Neckar mocht ik het boek Web van Leugens van Johnny Bollé recenseren, waarvoor mijn dank.

Johnny Bollé heeft een vlottende, beeldende schrijfstijl met onverwachte plotwendingen. Hij studeerde af als paramedicus aan de Hogeschool in Antwerpen. Op zijn 30e maakte hij een carriereswitch, hij werd personal trainer en groepslesgever, een beroep dat hij nog steeds met passie uitoefent.

In Web van Leugens waan je je in het kneuterige en claustrofobisch dorpje Etouffant, waar Madeline terugkeert na de plotselinge dood van haar moeder. Ze voelt zich echter niet welkom in haar geboortedorp, de inwoners willen haar liever kwijt dan dat ze haar met open armen ontvangen. Madeline gaat in het verleden van haar moeder graven en ontdekt dat er meer speelt dan op het eerste gezicht lijkt.

De auteur weet de spanning meesterlijk op te bouwen door korte hoofdstukken, verteld vanuit verschillende perspectieven. De afwisseling tussen heden en verleden houdt de vaart erin en je blijft nieuwsgierig naar het verleden en de toekomst.
De karakters in Web van Leugens zijn goed uitgewerkt en voelen realistisch aan. Madeline is een sterke en intelligente vrouw, maar worstelt met haar verleden en de onvriendelijke ontvangst in haar geboortedorp Etouffant. De dorpsbewoners daarentegen zijn mysterieus en ondoorgrondelijk, wat de spanning nog meer verhoogt.
Een originele en bijzondere spannende thriller. Spanning, familiegeheimen, schuld, wraak en moord, het komt allemaal voor in dit meeslepend boek. Het boek is vlot geschreven en er gebeurt ontzettend veel. De spanning blijft er in. Kortom, een echte aanrader, vooral voor fans van psychologische thrillers.

Meer recensies van Marjo Jacobs-Nijssen