Fijne sfeer, plot verdient meer pagina's

Marjolein 15 oktober 2024
Ten eerste dank aan De Verhalenfabriek voor dit tussendoortje. Ik houd zelf erg van yoga en was erg benieuwd naar dit verhaal over een festival waar ik zelf ook naartoe zou willen.

Met een kleine 100 pagina's lees je dit verhaal zo weg. In anderhalf uur had ik het uit. Nanda Jorna schrijft heel vlot en beeldend. Toch kon het verhaal me niet helemaal overtuigen en mijn conclusie is: het had meer pagina's mogen hebben.
Ik begrijp volkomen dat dat niet het concept van De verhalenfabriek is, maar ik denk dat het plot beter tot zijn recht had kunnen komen in een wat ruimere opzet.

Nu gingen de ontwikkelingen me wat snel. Bij een andere review las ik dat diegene vond dat het té veel over yoga ging. Dat vond ik op zich niet storend en ook juist wel leuk om herkenning in te vinden. Ik vond het wel jammer dat de karakterontwikkelingen daardoor heel snel gingen en minder ruimte kregen. Soms voelde het een beetje als: er is weer een yogales geweest, in iedere les vindt ze een fantastisch inzicht en ze kan weer door. Daar had ik juist meer over willen lezen!

De sfeer van het festival wordt heel goed naar voren gebracht. Ik zag mezelf zo over het terrein lopen naast Wies. Nanda brengt het festival tot leven, heeft mooie beelden gekozen om de kalme en toch enthousiaste sfeer op te roepen die ik zo van yoga ken.

Kortom: een hele fijne sfeerproever die voor het verhaal meer pagina's had mogen hebben.

Meer recensies van Marjolein