Een leuk uitstapje binnen de werken van Tess Gerritsen

Marjolein 25 september 2024
Een ander boek dan ik van Tess Gerritsen gewend ben, namelijk met een mysterie in het verleden. En dat smaakt naar meer!

Wanneer Julia een opknaphuis koopt en het huis en de tuin iets meer geschiedenis hebben dan waar ze zich direct prettig bij voelt, wil ze zich er het liefst ver van houden. Maar dan belt Henry, een familielid van de overleden vorige eigenaresse van haar woning. Hij heeft de dozen van de overleden dame meegenomen en als huisgeschiedkundige van de familie werkt hij ze ondanks zijn hoge leeftijd allemaal door.

Daarbij stuit hij op het verhaal van Rose Connoly en Norris Marshall; een verhaal uit 1830 dat via brieven is overgedragen aan de eerste bewoner van het huis van Julia (generaties voor de nu overleden dame). Al snel raakt Julia geïntrigeerd en samen lezen ze het verhaal van deze dappere jonge mensen. Een verhaal verscheurd door een aantal brute moorden...

En daar komt thrillerauteur Tess Gerritsen weer om de hoek kijken! Kundig, duidelijk gebaseerd op gedegen research en haar eigen achtergrond als arts ontvouwt ze de wereld van de geneeskunde artsen in opleiding rond 1830. Tegelijkertijd bouwt ze aan het plot van de moorden. In het begin lijken er veel lijnen te zijn, maar het komt erg goed bij elkaar!

Het is niet het meest verrassende verhaal dat ik ooit van haar hand heb gelezen, maar het historische genre is een leuke afwisseling en de uitvoering gewoon goed gedaan! Ik heb genoten van het lezen, het meespeuren en meeslepen(de) en heb ondertussen ook nog wat geleerd. Een fijne leeservaring :)

Meer recensies van Marjolein