Krachtig en kwetsbaar

Marjolein 21 september 2024
Ik heb dit boek geluisterd en dat kan ik heel erg aanbevelen! Het boek wordt voorgelezen door Milouska Meulens zelf. Ze ademt dit boek, weet precies wat ze wil benadrukken en wat niet en verklankt de "chew" van haar moeder en het Papiaments op een manier dat ik het nooit zou kunnen horen in mijn hoofd als ik het lees. Echt zo'n meerwaarde!

Het boek vertelt Milouska's verhaal. Een heftig levensverhaal met een traumatische jeugd en een ontworteld leven door gemis van haar geboortegrond maar daar ondertussen ook niet meer passen en het gewend raken aan de Hollandse grond zonder herkenning van mensen die op haar lijken.

In haar boek is ze open; over wat er is gebeurd, over hoe ze zich staande heeft gehouden en over hoe de opeenstapeling van dat alles uiteindelijk tot een depressie leidde. Én over heling; met kleine stapjes, in het ziekenhuisbed van haar moeder in het huisje van haar moeder en later in De Lievegoed en in de gemeenschap die zich aan haar openbaart in het licht van #blacklivesmatter.

Deze autobiografie is krachtig, kwetsbaar, open, inspirerend en leerzaam.

Meer recensies van Marjolein