Best Hex Ever is een echte Cosy read

Marjolein Slats 01 oktober 2024
In Best Hex Ever volgen we de heks Dina en museum curator Scott. Zodra Scott Dina's koffiezaak binnenloopt valt er een talisman kapot op de grond. Dat is het eerste teken van onheil. Wat is er voor hun beide op komst? Een volgend teken, maar niet van onheil, is dat ze elkaar 3 keer ontmoeten binnen 2 dagen. Zijn ze meant to be of meant for doom?

Ik vond het een heerlijk verhaal. Alle lekkere baksels en brouwsels in combinatie met een opbloeiende romance maken het een echte cosy-read helemaal passend bij de booktok trends. Het boek is ook goed geschreven. Al bij de eerste paar pagina's maakte ik screenshots van gedeeltes die voor mij zo herkenbaar waren. Bijvoorbeeld: "Hij had er geen zin meer in om elke keer diezelfde vragenlijst van een eerste date te moeten doorlopen. Wat doe je voor werk? Wat doe je graag in het weekend? Zoveel datingapps, en ze konden je geen van alle iets vertellen over hoe chemie in het echte leven werkte." Als single met een paar dating apps op mijn telefoon is dit precies mijn frustratie bij het daten.

Wat ik, naast de aantrekkingskracht tussen Dina en Scott, zo mooi vond waren de vriendschappen in het boek. Dina, Immy en Rosemary hadden een leuke chemie met elkaar en ik zou mij zo kunnen voorstellen dat ik in het echt bevriend met ze zou zijn geweest. Van het gezellig samen bakken, praten over het werk (en boeken) tot het Halloween ritueel. Buiten de herkenbaarheid die ik ervaar schrijft Nadia El-Fassi op een manier waarop ik de omgeving ook echt voor mij kon zien van Londen tot het platteland. Zoals de beschrijving van het dorpje waar Dina is opgegroeid: "Little Hathering was een plek waar het hele jaar door gekleurde slingers hingen, en het soort plek dat Amerikanen voor zich zagen wanneer je een Engels dorp beschreef. Het leek uit zo'n romantische komedie afkomstig te zijn."

Deze debuutroman smaakte naar meer en krijgt van mij vijf sterren. Ik wil HarperCollins Holland bedanken voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van Marjolein Slats