Heerlijk boek dat vraagt om meer

Marjolein Slats 08 december 2019
In Het Schaduwjaar volgen we Tierney die op het punt staat haar genadejaar in te gaan. Meisjes van 16 worden tijdens het genadejaar verbannen om hun magie kwijt te raken. Over het genadejaar wordt niet gesproken dus de meisjes weten niet wat hun te wachten staat. Wel weten ze dat veel meisjes niet terugkeren of niet compleet terugkeren.

Roze is mijn lievelingskleur dus een boek met een roze kaft zou ik zeker hebben opgepakt in de winkel. Het profiel van een meisje met het bloed geven het ook wat mysterieus. Het meisjesachtige van een roze kaft zou ik het boek zeker niet geven, maar het mysterie en het bloed kloppen zeker bij het verhaal.

Ik vind het een goed geschreven verhaal. Waarvoor ik het liefste de hele nacht had doorgelezen. Ook mooi is de boodschap die er volgens mij in het boek verwerkt is. Een leuk extraatje is de notitie van de schrijfster met waar ze de inspiratie vandaan had gekregen.

Een mooi detail vind ik de verwerking van bloemen en hun betekenis in het boek. In de leesclub heb ik daarom ook daarover een vraag gesteld.

Ik hoop op een vervolg ondanks dat het als het goed is een losstaand boek is.

Meer recensies van Marjolein Slats