Niet zo sterk als de voorgangers, maar zeker een goede thriller

Marleen 07 september 2024
Laat ik beginnen met dat je met dit boek kunt zien dat Sam Holland echt een eigen schrijfstijl en manier van vertellen heeft. Met korte hoofdstukken is het verhaal vlot, door de afwisseling van de perspectieven blijft de vaart er enorm in en er zit voldoende spanning in dat je eigenlijk het hele boek wel hooked blijft. Daarmee is De poppenmeester weer een sterke thriller die je in een mum van tijd uit wilt lezen.

Maar… het is tegelijkertijd ook een tikkie saai? En dat komt vooral omdat dit boek heel erg lijkt op haar vorige twee boeken, De echoman en De 20. Het verhaal is veelal hetzelfde en wat dat betreft zit er weinig variatie in. Dit komt deels omdat je dit boek over dezelfde personages gaat. Aan de ene kant is het tof dat je deze politiemensen beter leert kennen en nog meer achtergrond krijgt. Aan de andere kant zou dit boek op sommige punten een kopie kunnen zijn van haar vorige twee boeken.

De invalshoek, alles rondom de poppenmeester, is heel erg tof. Het is een originele manier om te moorden, zullen we maar zeggen haha.. Maar tegelijkertijd is het ook niet heel geloofwaardig dat dit kleine politiecorps (want het verhaal speelt zich niet af in een enorm grote metropool) wederom te maken heeft met een seriemoordenaar. Ik denk dat dit boek veel sterker was geweest als de auteur had gekozen voor nieuwe personages, op een nieuwe plek. Ik hoop stiekem dan ook dat de auteur bij een nieuw boek daarvoor zal kiezen!

Ik heb absoluut genoten, maar wel met een paar kanttekeningen. Dit boek is een sterke thriller die je op het puntje van je stoel houdt.

Waardering: ***,5
Deze recensie verscheen eerst op www.favoritez.nl.

Meer recensies van Marleen