Weer een spannende zaak voor Harte en haar team

Marjolein 18 juli 2024
Wat ik zo ontzettend goed vindt aan de boeken van deze serie, is de manier waarop Kovach geloofwaardig en wel de verdenking van personage naar personage weet te verleggen. Niets is te toevallig, het is realistisch in de obstakels die agenten tegenkomen en dat twee dingen met elkaar in verband worden gebracht, betekent nog niet dat het oorzaak en gevolg is.

Ook in dit boek kwamen deze sterke punten absoluut weer naar voren. Wanneer bruidsmeisje Holly Long dood wordt aangetroffen in haar hotelkamer tijdens de huwelijksreceptie, begint de zaak voor inspecteur Gina Harte en haar team. Uiteraard wederom op een moment dat Gina net met haar dochter is. Dat vond ik iets minder sterk. Het voelt als een plotaspect dat steeds terugkomt, terwijl er denk ik betere manieren zijn om ontwikkeling te creëren in de moeizame band tussen Gina en Hannah.

De privéplotlijn van dit boek is sowieso reden om dit boek geen 5 sterren te geven. Elementen herhalen zich naar mijn smaak net iets te lang. Gelukkig maakt de plotlijn van de zaak veel goed! Die hield me er absoluut bij en ik heb het boek in hoog tempo gelezen.

Sowieso is de schrijfstijl van Kovach echt heerlijk. Ik vlieg door haar verhalen en geniet van de opbouw tot de ontknoping, terwijl ik tegelijkertijd niet wil dat het afgelopen is. Ik heb nu direct het volgende deel uit de serie op schoot gelegd en ik denk dat dat wel iets zegt!

Meer recensies van Marjolein