Een sterk eerste deel

marleest4 30 juli 2024
Het eerste deel van een nieuwe serie. Na een teleurstellende afronding van de Grant County serie heb ik Will Trent lang aan de kant laten liggen, maar nu mocht hij dan eindelijk uit de boekenkast.

In dit eerste deel wordt de gruwelijke moord op een prostituee onderzocht, terwijl je tegelijkertijd leest over de moord op een vijftienjarig meisje in 1985.

Degene met wie ik dit boek samen las had binnen no time in de gaten in welke richting ze het plot moest zoeken en ik was blij dat niet heel veel pagina's later het mij ook begon te dagen. Je weet als lezer duidelijk meer dan de personages en hoewel dat keuzes van personages soms iets te naïef laat aanvoelen maakt het het geheel wel zeker onheilspellend.

Na een tijdje geen Slaughter meer te hebben gelezen, moest ik weer even wennen aan de gedetailleerde beschrijvingen (ook van gruwelijke zaken) en de grove taal die regelmatig terugkeert. Hiermee weet ze wel de rauwe wereld van de politie en de criminelen waarmee ze te maken hebben te vatten.

In dit eerste deel krijg je een goede eerste indruk van Will Trent, hoewel hij relatief in dit deel nog weinig in actie komt. Naarmate het boek vordert, wordt zijn rol groter, maar bovenal is dit een spannende en beklemmende psychologische thriller.

Ik ben benieuwd wat het volgende deel in petto heeft!

Meer recensies van marleest4