Overtuigend locked room mysterie

marleest4 14 juli 2024
Waarom we logen is het 14e deel in de serie, maar ook zeker los te lezen. Je krijgt voldoende informatie over Sara, Will en Wills team om de onderlinge verhoudingen goed te begrijpen en de moord is een losstaande zaak. Will en Sara zijn op huwelijksreis, maar zelfs daar krijgen ze geen rust.

Ze verblijven in The lodge, houten huisjes midden in de natuur op het terrein van de familie McAlpine. Al bij het eerste diner blijkt dat binnen de familie als verre van koek en ei is en niet veel later blijkt dat een van hen de nacht niet zal overleven. Will is erbij als het slachtoffer diens laatste adem uitblaast en de zaak laat hem niet los. Te meer omdat een van de spoken uit zijn verleden ook op de berg blijkt te zijn..

Wat volgt is een ingenieus en gelaagd locked room mysterie met precies genoeg plottwists om je op het puntje van je stoel te houden zonder dat het ongeloofwaardig wordt. Iedereen heeft iets te verbergen, maar wie kunnen Will en Sara vertrouwen?

De setting van The lodge, op de berg met allerlei meer een minder toegankelijke paadjes, gevaarlijke afdalingen en slecht zicht en slecht bereik dragen bij aan de spanning. Nooit is zeker waar iemand vandaan komt, welke extra weggetjes de familie nog kent en of Will en zijn team elkaar kunnen bereiken. In combinatie met de vlotte schrijfstijl vloog ik door het verhaal. Ik was zó benieuwd naar de ontknoping! En die stelde niet teleur!

Karin Slaughter heeft me weer terug in haar kamp en ik kijk ernaar uit om de andere delen in de reeks ook op te gaan pakken!

Meer recensies van marleest4