Wat een klopjacht!

Marjolein 21 juli 2024
4,5⭐️

Wat een megaspannend kat-en-muisspel! Ik durf toch van mezelf te zeggen dat ik een redelijk doorgewinterde thrillerlezer ben, maar dit was de eerste thriller in lange tijd waar ik slecht van geslapen heb.

Het verhaal begint met twee prologen: de eerste speelt 24 jaar geleden als een dronken Terry in de kroeg verkondigt wat hij Gina thuis allemaal aandoet en de tweede 12 jaar geleden als een meisje of vrouw levend wordt begraven en het enige koord naar boven leidt naar een bel zonder klepel.

Allebei erg onheilspellend, maar toch blijft van beide lang onduidelijk wat de link is met de nu gepleegde moord waarin eveneens iemand levend begraven is. Waarbij al snel blijkt dat degene die dat gedaan heeft op zoek is naar de aandacht van Gina Harte.

Er volgen twee gruwelijk spannende weken waarin in dit deel de ontwikkelingen in de huidige privélevens van het politieteam sterk op de achtergrond staan, maar het verleden des te meer aandacht krijgt, vanuit een nieuw perspectief.

De zaak ontwikkelt zich snel, maar met de nodige dwaalsporen en doodlopende wegen. Als lezer word je meegesleurd en blijft het lang onduidelijk hoe de puzzel gelegd moet worden. De uiteindelijke oplossing had wat mij betreft net iets meer foreshadowing mogen hebben, zodat ik juist nog iets meer op het puntje van mijn stoel zou hebben gezeten om te zien of Gina Harte en haar team het ook op tijd zouden ontdekken. Het is een onvoorspelbaar verloop, vol plottwists en met de adrenaline van een klopjacht.

Wederom een sterk staaltje politiethriller van Kovach!

Meer recensies van Marjolein