spannende zoektocht

MarlousVisser 21 september 2024
Met de leesclub van de Boekenreizigers las ik ‘De Belofte’ geschreven door Merel Disselkoen.

In ‘De belofte’ doet de achttienjarige Mia een belofte aan haar moeder op haar sterfbed. Het is de start van een zoektocht naar haar vader, iemand die ze nooit heeft gekend.
Nadat Mia is afgestudeerd gaat ze op reis als fotografe naar Kraalwater in Zuid-Afrika. Hier komt ze op een onverwacht spoor naar haar vader. Alleen op het moment dat ze de dood in de ogen kijkt, wordt het geheim duidelijk dat haar moeder al die jaren heeft verzwegen.

De proloog was direct boeiend. Ik was geboeid en vroeg me af waar dit naar toe zou leiden. In het begin word je meegenomen in het leven van Mia, haar jeugd en het ziek zijn van haar moeder. De hoofdstukken worden afgewisseld met hoofdstukken die cursief gedrukt zijn. Dit zijn puzzelstukjes die aan het eind een geheel worden in het verhaal.

Centraal staat voor Mia de zoektocht naar haar vader na het overlijden van haar moeder. Onderweg naar het antwoord gebeuren er vreemde dingen.

Het was een spannend, maar ook mooi verhaal. De omgeving heeft Disselkoen prachtig beschreven. Het overlijden van de moeder van Mia was ook goed uitgewerkt.

Al met al is ‘De belofte’ een mooie, spannende roman die zeker wat uren leesplezier bezorgd.

Meer recensies van MarlousVisser