heerlijk ontspannend

MarlousVisser 16 september 2024
Voor de Verhalenfabriek mocht ik ‘Geef me een teken’ geschreven door Michon Voncken lezen.
In ‘Geef me een teken’ runt Pippa een succesvol influencer bureau. Pippa is een harde werker en heeft het eigenlijk allemaal best goed voor elkaar. Toch is er iets dat haar niet op haar gemak stelt, het gaat te veel op de automatische piloot. Dit heeft ook te maken met de vorige relatie die op een hele vervelende manier is geëindigd.
Pippa gaat in op een uitnodiging voor een spirituele retraite. Iedereen is verbaasd, want de gedachte is dat Pippa daar te nuchter voor is.
De zomer neemt Pippa mee op een reis door het universum. Het is iets magisch en ze leert zichzelf kennen, maar ook chef-kok Joris.
Geef me de vonken was een heerlijk tussendoortje dat ik op een zondagmiddag in het zonnetje heb uitgelezen. Wat een leuke schrijfstijl heeft Voncken toch. De woorden en zinnen zijn niet complex, soms wat eenvoudig maar dat is juist iets wat dit verhaal sterk maakt.
Pippa is goed doordacht en goed uitgewerkt in het verhaal. Een heerlijke ontwikkeling maakt ze door in dit verhaal.
Het verhaal is beeldend beschreven, ik zat in de tuin zo in gedachte dat ik schijnbaar flink heb zitten grinniken volgens mijn zoon.
Al met al een leuk verhaal dat ik zeker tussen alle drukte door met plezier heb weggelezen.

Meer recensies van MarlousVisser