spannend, einde verwachtte ik niet

MarlousVisser 14 september 2024
Met de leesclub van de boekenreizigers lazen we recent ‘Koel water’ geschreven door Julienne Brouwers.

Hugo, de leider van een groot kantoor en de minnaar van Louise, wordt dood aangetroffen in zijn bed. Een grote schok voor iedereen, maar al snel komt Louise erachter dat Hugo een dubbelleven had.
Rechercheur Amber wordt samen met John op de zaak gezet en dan blijkt dat Hugo toch wel meer vijanden bleek te hebben dan iedereen dacht. Louise besluit door te pakken en hoe dan ook de waarheid achter Hugo’s dood te vinden. Ze speelt alleen wel met haar eigen leven…..

Koel water is het tweede boek dat ik van Julienne Brouwers heb gelezen. Opnieuw kenmerkt het zich weer door de vlotte heldere schrijfstijl. Je leert als lezer Louise kennen hoe haar ervaringen van minnaar waren, maar ook de andere kant van het leven. Ze krijgt te maken met Levi, speelt hij dubbelspel of haar kamergenoot Annechien? Hebben deze twee een rol in de dood van Hugo? De personages zijn doordacht uitgewerkt waardoor je eigenlijk voortdurend op het verkeerde been gezet wordt.
Het recherche duo vond ik helemaal geweldig. Twee totaal verschillende personen die met elkaar moeten gaan samenwerken en steeds beter in het verhaal een duo werden. Een duo dat ik ook met interesse zou willen volgen hoe zij verder zullen samenwerken.
Het verhaal wordt chronologisch verteld. Dit was prettig. De schakelingen tussen Louise en de rechercheur Amber vond ik prettig en de spanning was dan ook nog steeds tot het einde zeer boeiend.
Het plot is echt goed uitgedacht. Die had ik niet zien aankomen en met verwondering daarom tot het einde uitgelezen.

Kortom Koel water is een heerlijke thriller die ik dan ook zeker zal aanraden.

Meer recensies van MarlousVisser