een zomerse aanrader

MarlousVisser 09 september 2024
Via de boekenreizigers mocht ik ‘Verhalen over die ene zomer’ lezen. Een bundeling van 16 korte verhalen, uitgebracht door Marceline de Waard.
Het merendeel van de auteurs kende ik nog niet, dus dit werd als het ware een ontdekkingsreis. De verhalen hadden allemaal een eigen onderwerp en hun eigen schrijfstijl.
De opzet van deze bundel had voor mij een uitdagende kant. Het stukje van de jury en dan de verhalen. Hoe ga je dan het verhaal in? Ik vond het zelf erg prettig lezen. Zeker, omdat ik maar een aantal namen echt wat van gelezen heb.
Boeteling van Cecile Koops en Bens mooiste zomer van Lucy Neetens waren voor mij de verhalen die me duidelijk bijbleven. De anderen zijn ook wel aanraders hoor, maar deze twee namen me echt mee.

Ik vond het een fijne kennismaking met voor mij nog onbekende schrijvers, een leuke bundeling van verhalen en daarom zeker een aanrader voor de zomerse avonden.

Meer recensies van MarlousVisser