erg leuk voorleesboek

MarlousVisser 14 september 2024
Na de binnenbaas, mijn vader in de mottenballen en Gevaarlijk water was ik nieuwsgierig naar Vinnie & Flos, nieuwe vrienden.

Ik heb ervoor gekozen om de braille variant te lezen. Het boek is beschikbaar bij Passend lezen en bestaat uit vier delen in braille.

In dit deel van Vinnie & Flos gaat Vinnie verhuizen met zijn ouders naar een nieuw huis. Het is hartstikke spannend en een beetje eng ook in zijn nieuwe slaapkamer. Daar is Flos, hij woont in een boek op zijn kamer. Samen worden ze dikke vrienden en beleven de leukste avonturen. Ze beleven van alles en helpen elkaar waar ze elkaar nodig hebben.
Dit deel bestaat uit vijftien korte afgeronde kleuterverhalen.

Omdat ik nog druk aan het oefenen ben met braille lezen. Ik las dit boek hardop voor aan tafel. Mijn zoon, bijna 15, zat op zijn computer mee te luisteren, moest regelmatig grinniken. De verhalen zijn vol met humor geschreven en natuurlijk zit er ook een boodschap achter. Voor jonge kleuters zijn de verhalen heel herkenbaar. De taal is concreet waardoor de herkenbaarheid in het verhaal voor jonge kinderen groot is.

Een van de belangrijkste onderwerpen die mijn zoon ook naar voren bracht. Flos zet Vinnie aan om te ontdekken. Mijn zoon zei dat zou ik toen ik zo jong was, nog best serieus nemen. Het verhaal is gewoon zo leuk.

Kortom een leuk voorleesboek voor de kleuters. Een aanrader omdat de verhalen niet te lang zijn en dichtbij de kinderen blijft.

Meer recensies van MarlousVisser