geweldige feelgood

MarlousDemian 25 augustus 2024
Beter dan fictie geschreven door Mireille Versteeg won ik via een winactie op de site van Hebban.

In ‘Beter dan fictie' komt Eva er achter dat je idool niet altijd zo perfect is als je denkt dat ze zijn. Door een onhandige actie van Eva breekt schrijver Max Mulder zijn hand. Hiermee komt de deadline voor zijn nieuwe boek in gevaar en loopt hij mogelijk een internationale filmdeal mis.
Eva trekt onder druk van de literair agent van Max tijdelijk bij hem in. De twee moeten erg aan elkaar wennen. Eva aan de stilte van het boshuis, Max aan de plotselinge aanwezigheid van een huisgenoot en vooral het afhankelijk zijn van Eva. Ze kijken beide uit naar het moment dat ze weer los van elkaar kunnen leven, maar de tijd draait de boel om en gaan ze samen de liefde vinden door deze periode?
Dit boek was mijn eerste kennismaking met schrijfster Mireille Versteeg en wat voor een. Het verhaal kent een prettige schrijfstijl, natuurlijk zit er een flinke dosis romantiek in met ook een stuk humor, vond ik dan.
Personages Max en Eva zijn zeer concreet uitgewerkt en maken het verhaal tastbaar en realistisch. Beide personen zijn echt leuk om over te lezen. Het onhandige van Eva maar ook het norse karakter van Max maakten dit verhaal erg leuk. Max die zijn muur langzaam laat zakken was een mooie ontwikkeling in het verhaal.
Ik heb ook enorm genoten van Dylan en Odette. Die twee gaven het verhaal ook een extra stukje charme.
Hebban bedankt voor deze winactie! Uitgever De Boekerij voor deze superleuke feelgood en Mireille Versteeg voor dit geweldige verhaal.

Meer recensies van MarlousDemian