Ik weet het niet

MarlousDemian 15 mei 2024
Met de leesclub van de boekenreizigers o.l.v Erna Eikhoudt mocht ik dit keer Hoor de stilte spreken geschreven door P.M. Pauwels lezen.

Ana en Nick’s relatie verkeert onder grote spanning. De twee kennen elkaar van hun werk in de luchtvaart. Nick werkt nog steeds in de luchtvaart, Ana is daar gestopt. Nick is vanwege het werk veel van huis, Ana zit dan vaak dagen alleen. Ze is via een site in een chatbox beland en maakt daar kennis met Lucas Vermeer, een stoere knappe verslaggever. Er ontstaat erotische berichtjes over en weer met niet te mis kennen taal.
Zowel Lucas en Ana zitten nog in een huwelijk, bij Lucas spelen er zelfs nog drie kinderen een rol.
Ana zit nog in een huwelijk en Lucas ook en heeft zelfs drie kinderen.
In het verhaal van Hoor de stilte spreken speelt een poppenspeler een grote rol. De poppenspeler zegt dat hij iemand gaat vermoorden. Maar hij spreekt niet uit wie of op welke manier. De grote vraag is dan ook wat is het uiteindelijke doel en waarom? De spanning is dan ook om te snijden en als lezer wil je toch ook wel weten waarom.

Hoor de stilte spreken brengt ook nog heftige thema’s ter sprake. Narcisme, huiselijk geweld, vriendschap, liefde, haat, vertrouwen in elkaar en in jezelf. Het verhaal leest door de korte hoofdstukken prettig en ieder hoofdstuk heeft een eigen titel. De spanning wordt gedurende het verhaal lang opgebouwd.
De personages in het verhaal zijn goed uitgewerkt.

Ik heb hoor de stilte spreken gelezen, het was spannend bij vlagen, maar toch was het niet helemaal mijn ding, waarom kan ik eigenlijk nog steeds niet zeggen.

Meer recensies van MarlousDemian