heerlijk verhaal

MarlousDemian 25 augustus 2024
Voor de Verhalenfabriek mocht ik ‘Ik blauw van jou’ geschreven door Charlotte van Vliet.
‘Ik blauw van jou’ is het debuut van Charlotte. Het verhaal heeft een aantrekkelijke cover. Vrolijke zomerse kleuren met een boot, blauwe achtergrond, een paar leuke rode harten, en witte letters.

Mira probeert aan de zonovergoten kust van de Cote d’Azur haar ex te vergeten. Karsten leek de perfecte man, net zoals haar vakantie perfect verzorgd. Alleen verandert dit snel als ze Pim ontmoet. Het is een knappe jongen die haar een andere kant van het leven laat zien. Ze raakt helemaal hotel de botel van Pim. Maar dan moet ze aan het einde van de vakantie een keuze gaan maken tussen het avontuur met Pim of het perfecte bestaan met Karsten.

Het verhaal is door de vlotte, beeldende, humoristische schrijfstijl van Charlotte een ideaal tussendoortje. Ze neemt je mee naar Frankrijk en je kan alles in je hoofd voor je zien. De prachtige kust met het blauwe water, de dolfijnen, de boot en Pim laten je wegvoeren in vakantiedromen.

Ik vond er ook een mooie boodschap achter het verhaal zitten dat je zelf de regie over je leven moet nemen en het niet moet laten gebeuren.

Voor liefhebbers van novelles van de Verhalenfabriek is dit dan ook een leuk, romantisch en avontuurlijk feelgood. Het heeft een fraaie opbouw en een mooi einde

Bedankt voor dit recensie-exemplaar @Verhalenfabriek en @Charlotte, ik ben benieuwd naar meer verhalen.

Meer recensies van MarlousDemian