spanning dat zeker

MarlousDemian 27 juli 2024
Voor de leesclub van de boekenreizigers mocht ik Manila Madness lezen geschreven door Eugeen van Aerschot.

Na Een kras op haar ziel is Manila Madness het tweede verhaal met dezelfde hoofdpersoon.

Freelance journaliste Karen Meulenberghs is een aantal jaar geleden slachtoffer geworden in de Filipijnen van een zeer corrupte politie kolonel. Deze man wilde haar een moord in de schoenen schuiven. Na deze gebeurtenis had Karen zich voorgenomen om nooit meer daar terug te keren.

Jaren later krijgt Karen de mogelijkheid om heen en weer naar Manila te vliegen om daar bepaalde documenten en sleutels te gaan ophalen. De grote som geld doet haar overtuigen om haar angst opzij te zetten. Dit had ze beter niet kunnen doen. Haar driejarig zoontje lijkt hiervan de dupe te worden.

De auteur van Manila Madness heeft een leuke, vlotte schrijfstijl. Het kenmerkt zich ook door de niet te lange hoofdstukken. Daarnaast vond ik het erg prettig dat er niet te veel personen in het verhaal meededen. Het volgen van het verhaal werd daardoor eenvoudiger.
Het verhaal heeft vanaf het begin een prettige opbouw in de spanning. Het is goed verdeeld waardoor ik ook door wilde lezen.

Wat zou jij doen als je een hoop geld aangeboden krijgt? Karen maakt geen gemakkelijke keuze met grote gevolgen. Een keuze die ik niet weet of ik die kan maken. Wil je weten hoe dit afloopt, lees dan zeker dit autobiografische verhaal.

Meer recensies van MarlousDemian