opnieuw leuk verhaal

MarlousDemian 24 augustus 2024
Via Passend lezen kwam ik het boek Tess en het geheim van het oude boek tegen, geschreven door Kirstin Rozema.
Na eerder al Floorpower gelezen te hebben, was ik nieuwsgierig hoe dit boek zou zijn. Ik heb het ditmaal geluisterd via Passend lezen.

Het verhaal gaat over Tess, een meisje van 12 jaar oud. Zij heeft een dagboek waarin zij al haar belevenissen opschrijft. Ze krijgt op een gegeven moment te horen dat haar ouders een erfenis krijgen. Ze is razend enthousiast. Ze verhuizen naar het grote, oude huis dat van haar oom en oma is geweest. Ze vindt bij toeval een geheimzinnig boek op zolder. Het boek kent wat onbegrijpelijke dingen en Tess gaat op onderzoek uit. Komt ze achter het geheim van het oude boek?

Het verhaal is verteld door een echt jonge meisjesstem. In het begin vond ik dit een beetje vreemd, maar eigenlijk was het juist des te meer passend bij het verhaal.
Net als bij Floorpower was nu ook de schrijfstijl van Rozema duidelijk terug te vinden. Ik vind dit zelf erg prachtig. Ik houd enorm van wat meer talige zinnen. Ik denk ook dat dit verhaal voor meiden die graag lezen ook uitermate geschikt is.

Dit leuke boek is beschikbaar bij Passend lezen als luisterboek. Ik heb het in ieder geval met plezier geluisterd.

Meer recensies van MarlousDemian