ware thriller

MarlousVisser 17 oktober 2024
Met de world of thrillers leesclub kreeg ik de kans om ‘de Poppenmeester’ geschreven door Sam Holland. Sam Holland was mij wel bekend als naam, maar ik had nog niets van deze auteur gelezen. Voor ‘de Poppenmeester’ verscheen ‘De echoman’ en ‘de 20’.
Ik ben zonder achtergrond van deze twee boeken ‘de Poppenmeester’ gaan lezen.

Een aantal bijzondere zaken als een zelfmoordgeval op een station, de dood van een schizofrene man, een vrouw die zichzelf om het leven brengt nadat ze haar dementerende moeder heeft omgebracht, een verkrachtingsslachtoffer die een einde aan haar leven heeft gemaakt. Ze hebben allemaal op het oog geen verband met elkaar totdat inspecteur Cara Elliot erin betrokken raakt. Zij is het er niet mee eens dat het allemaal wordt afgedaan als zelfmoord. Ze betrekt haar broer Nate erbij door hem om hulp te vragen. Het wordt al met al een complexe zaak waarin er een persoon is die de touwtjes in handen heeft.

Ik merkte tijdens het lezen dat je toch wel wat achtergrond mist als je de eerdere boeken niet hebt gelezen. De personages zijn wel fijn om over te lezen en zijn ook genoeg uitgediept. Maar toch miste ik wat kennis.

Het is een erg heftig boek, details wordt niet geschuwd en je moet tegen een dosis bloed kunnen. Een ware thriller dus. Het verhaal is goed opgebouwd, met veel afwisseling in de hoofdstukken. Het hele boek heeft me tot het eind enorm geboeid.

Al met al een geslaagde kennismaking met deze auteur en de andere twee delen zet ik dan ook met groot plezier op mijn lijst die ik nog wil lezen.

Bedankt HarperCollins voor de mogelijkheid om dit boek te lezen.

Meer recensies van MarlousVisser