verslavende spanning

MarlousVisser 19 oktober 2024
‘Puta’ is alweer het 9e deel in de Rani Diaz serie.
Rani en het team worden geconfronteerd met verschillende moorden. De slachtoffers zijn allemaal heftig toegetakeld en sommige slachtoffers krijgen ook een schooluniform aan. Waardoor zijn ze aan elkaar gelinkt?
Het team heeft het zwaar en staat onder enorme druk. Een van de collega’s is ernstig gewond geraakt tijdens een missie en de ander kan niet werken door persoonlijke problemen. Er is wel hulp van collega’s, maar Rani moet dit allemaal wel coördineren. Maar dan komt alles dichtbij en een van de collega’s loopt gevaar voor haar eigen leven?

Net als de delen Trifla en Amla heb ik Puta in braille gelezen.
Opnieuw heb ik enorm genoten van het lezen van de verhalen op deze manier. De beleving van het verhaal is zo intens. Maar de schrijfstijl maakt dat ik me gemakkelijk in het verhaal kan verplaatsen. Elementen als spanning maar ook het gevoel van de sfeer waarin het verhaal zich bevindt, geven me enorm veel leesplezier.
De ontwikkeling van het team is bijzonder goed beschreven en uitgewerkt dat ik elke keer weer blijf genieten van het verhaal. Het compenseerde ook wel de gruwelijkheden van de misdaden die je leest.

Puta is bij Passend lezen beschikbaar in braille. Het boek bestaat dan uit 12 delen en is daar tevens te luisteren als audioboek.

Meer recensies van MarlousVisser