heerlijk feelgood

MarlousVisser 10 oktober 2024
Het was weer tussendoortjes donderdag. Ik kreeg via de mail van de Verhalenfabriek een recensie-exemplaar van het eerste boek van Yonina Pullens ‘Villa van geluk’.
Dit keer vond ik de cover juist iets aparts hebben. Het was anders dan de andere covers en dat trok me nu juist wel.

Een schitterend landhuis ‘Villa Quadrifoglio’ staat op de Toscaanse heuvels. Dit prachtige huis heeft Julia de Mooi geërfd. Ze heeft een plan om met dit huis wat te doen. Ze gaat retraites organiseren. Maar de start verloopt toch minder soepel dan verwacht. Een van de gasten is Bram en Julia lijkt als een blok voor hem te vallen. Bram is een van de gasten met zijn vrouw die aan een van de retraites deelneemt.

Dit verhaal leest als een trein, het is vlot geschreven en kent humor. Pullens beschrijft alles levendig met de nodige humor. Je maakt in dit verhaal kennis met Julia, ze heeft haar man verloren en is dus weduwe geworden. Ze heeft draad weer opgepakt en besluit nieuwe uitdagingen aan te gaan zoals de retraites organiseren in haar landhuis dat zij geerfd had van haar overleden man.

Villa van geluk is een verhaal dat duidelijk is opgebouwd. Het is prettig geschreven. Het heeft leuke wendingen die verrassend en onverwachts zijn. Juist het onverwachte maakte dat het verhaal mij bleef boeien tot het eind.
Deze feelgoodnovelle onderscheidt zich in mijn ogen van andere verhalen. Het leest door de extra details juist lekker en de combinatie met de cover vond ik dit meer dan de moeite waard!

Een erg leuke novelle waar ik dan ook met plezier mijn middagje lezen aan heb gewijd.

Bedankt Verhalenfabriek voor deze kans en Yonina Pullens, ik ben benieuwd naar meer.

Meer recensies van MarlousVisser