De roadtrip - Beth O'Leary

Marte 15 juli 2024
Recensie: Beth O’Leary - De roadtrip

Vijf jonge mensen gaan opeengepakt in een Mini op weg naar een bruiloft in Schotland. Twee daarvan zijn Addie en Dylan, exen die elkaar al een tijdje vermijden. Het wordt een roadtrip met een mix van spanningen en onverwachte wendingen.

Beth O’Leary heeft een heerlijk verhaal neergepend dat getuigt van haar humor en vlotte, beeldende schrijfstijl. Aan de dialogen en innerlijke conflicten is veel aandacht besteed, en ze komen dan ook goed uit de verf.

De hoofdpersonages leer je in het verhaal steeds beter kennen; vooral van Dylan kreeg ik eerst geen hoogte. Maar door terugblikken kom je erachter wat er misging tussen hem en Addie. Ook hun eigen problemen worden duidelijk, evenals hun groei. De bijpersonages, sommigen een beetje over the top, maken het verhaal leuk. Vooral Deb met haar melkincidenten zorgde voor grinnikmomenten.

De komische momenten onderweg, met tussendoor het terugkijken naar het begin van hun relatie en het verloop, vormen samen een mooie balans. Boven elk hoofdstuk vind je terug vanuit wie er verteld wordt en of het gaat om heden of verleden.

'De roadtrip' is niet alleen fijne feelgood, maar het verhaal heeft ook diepgang. Het gaat over wie je bent, ouderband, vriendschap, vergeven, schuldgevoelens en manipulatie; er komt nog veel meer voorbij. Dat alles maakt het een veelzijdige aanrader voor de fans van feelgood.

Dit boek heb ik gekregen in van Uitgeverij Rainbow in ruil van een eerlijke recensie

Meer recensies van Marte