Veel actie en spanning

Marte 21 juli 2024
Recensie: James Patterson & Michael Crichton - Uitbarsting

‘Uitbarsting’ valt op door zijn toepasselijke cover en de bijzondere samenwerking. De bekende thriller auteur James Patterson heeft het manuscript afgerond dat de in 2008 overleden Michael Crichton, bekend van o.a. Jurassic Park, ooit begon.

Het verhaal speelt zich af op Hawaï, waar een natuurramp dreigt. Een vulkaan staat op het punt uit te barsten en een deel van het eiland kan worden vernietigd. Terwijl verschillende pogingen worden ondernomen om dit te voorkomen, komt er een geheim van het leger aan het licht dat alles nog ingewikkelder maakt.

De hoofdstukken zijn kort en de spanning stijgt continu. De schrijfstijl is beeldend en gedetailleerd, met veel aandacht voor de omgeving en de emoties van de personages.

Met veel personages en meerdere perspectieven, biedt het verhaal een complex web van intriges. Het draait om een natuurramp en een angstaanjagend geheim, en de vraag blijft: hoe en wie zal deze problemen oplossen? Wat vertel je, en wat houd je verborgen?

Het boek is filmisch geschreven, wat ik helaas niet zo prettig vond lezen. Het leest als een actiefilm, en er gaan al geruchten dat het verfilmd wordt met Keanu Reeves in de hoofdrol. Ben je op zoek naar veel mysterie en spanning, dan is dit misschien een boek voor jou.

Dit boek kreeg ik van HarperCollins in ruil voor een eerlijke recensie

Meer recensies van Marte