Heerlijke romcom

Marte 28 juni 2024
In ‘Weer zo’n stom liefdesverhaal’ van Katelyn Doyle schrijft Molly Marks, een Hollywood scenarioschrijfster, over liefde, maar zelf gelooft ze er niet in. Ooit was ze verliefd op Seth Rubinstein, nu een succesvolle echtscheidingsadvocaat, maar ze brak zijn hart.Toch blijft hij geloven dat zijn soulmate ergens voor hem bestaat.

Tijdens hun 15-jarige reünie van de middelbare school zien ze elkaar weer en gaan een weddenschap aan. Ze willen zien wie het liefdeslot van vijf koppels kan voorspellen vóór de volgende reünie. Tijdens hun 20-jarige reünie zal blijken welke koppels nog steeds samen zijn en of Molly en Seth zelf ook een kans maken. Zitten er ware zielsverwanten bij? Het bewijst maar weer dat er veel kan veranderen in vijf jaar tijd.

De verfrissende titel en de trope grumpy vs. sunshine zijn veelbelovend, net zoals de heerlijke hoofdpersonages. Molly is 33 jaar, schrijft romantische scenario’s, is introvert en cynisch, en heeft een moeilijke jeugd gehad. Ze gaat ervandoor als het te serieus en intens wordt. Dan is er Seth, die graag een relatie wil met alles erop en eraan. Hij is altijd positief en blij, en daarnaast een succesvolle echtscheidingsadvocaat. De tegenstelling tussen hen is boeiend en ook hun beroepen in relatie tot hun opvattingen.

De verhaallijn met de weddenschap is leuk, met hun verleden en chemie die centraal staan, naast familiebanden, vrienden, carrière, relaties en persoonlijke groei. De schrijfstijl van Katelyn Doyle is levendig, humorvol en beeldend. Sfeer en emoties worden heel goed neergezet in ik-vorm vanuit beide hoofdpersonages en de dialogen zijn ronduit zalig. Dit boek biedt een heerlijke dosis romcom en ik vond het een waar genot om te lezen!

“Ik geloof je niet. Maar mijn aantrekkingskracht tot jouw minachting is diepgeworteld.”

(Dit boek kreeg ik van AW Bruna Romans in ruil voor een eerlijke recensie)

Meer recensies van Marte