Fijne zomerse feelgood

Marte 15 juli 2024
Recensie: Manuela Inusa - Zon in de sinaasappelboomgaard

Lucinda verheugt zich op het jaarlijkse weekend met haar drie beste vriendinnen op haar sinaasappelboerderij in Californië, waar ze sinaasappels plukken en genieten van de zon. Maar de zomerse gezelligheid wordt verstoord door de dreiging van faillissement, waardoor ze samen een plan moeten bedenken om de boerderij te redden.

Vier vriendinnen die elk hun eigen problemen hebben en dat komt allemaal naar boven tijdens hun weekend samen op Lucinda’s sinaasappelboerderij in het warme Californië . Ze hebben een hechte vriendschap met af en toe een steek naar elkaar, vier heel verschillende vrouwen.

Manuela Inusa laat ook serieuze onderwerpen op een luchtige manier voorbij komen, uiteraard komt de liefde voorbij en is er een heerlijke hoofdrol voor sinaasappels. Ook kijken ze terug op een levensveranderende gebeurtenis in hun verleden; in de loop van het boek kom je erachter wat er gebeurd is. Het is geen vervolg op het eerste deel en ik vond deze zelfs iets leuker dan ‘Vanillegeluk’. De schrijfstijl van Manuela Inusa is vlot en beeldend en het is een heerlijke ontspannende feelgood met een fijn verhaal dat me ook wist te raken.

Meer recensies van Marte