Achterflap geeft te veel weg, en er is geen opbouw van spanning

Mary 15 maart 2024
Een boek waar ik met een vaart doorheen ben gegaan. Door de korte hoofdstukken en de vlotte schrijfstijl leest het in grote mate heel prettig weg.

Het verhaal echter vind ik niet bijster boeiend. Per hoofdstuk wordt er gewisseld van perspectief. Op meerdere momenten had ik het gevoel dat de spanning of de plottwist al werd weggegeven. Zo ook met de informatie op de achterflap. De onderlinge relaties van de personages leek me een goed uitgangspunt om door het verhaal heen te ontrafelen, dan zou van daaruit het mysterie kunnen worden opgebouwd en motieven naar voren kunnen komen. Nu werd het in mijn ogen al te veel weggegeven. De personages zijn verder ook niet erg diepgaand en het verhaal mist diepgang.

Daarnaast ook wat onnodige bijverhalen die op niks uitlopen. Wat is bijvoorbeeld de toegevoegde waarde van de scooterdieven in relatie tot de rest van het verhaal?

Vermakelijk gedurende het leesproces, maar verder geen hoogvlieger.

Meer recensies van Mary