Onnodig complexe onderlinge relaties en naamgeving voor een verder simpel verhaal

Mary 05 april 2024
Ik kon erg moeilijk in het verhaal komen bij dit boek. Dat komt deels door de (in mijn ogen onnodige) complexiteit van het verhaal. Dat zat hem enerzijds in de onderlinge relaties van de personages. Naar mijn gevoel werden de relaties niet helder of op een prettige manier uitgelegd, waardoor ik heel lang moeten doen om lekker in het boek te komen. Toen ik de onderlinge relaties wat los liet, kwam het verhaal zo rond pagina 50 een beetje op gang.
Anderzijds kwam dit door de naamgeving van de personages. Personages worden soms bij de voornaam maar ook vaak met voor- en achternaam, Indiaanse namen, afkorting en allerlei aanvullende achternamen genoemd. Het gebruik van deze extra namen zorgde voor verwarring en extra afstand tot de personages. Bijvoorbeeld één personage werd geïntroduceerd als 'Diana Walker', en later in het boek was de naam uitgebreid tot Diana Cooper Ladd Walker zonder duidelijke redenen.

Het verhaal tegen de achtergrond van Indiaanse folklore sprak me in eerste instantie erg aan, maar ik vond het geen toevoeging voor het verhaal. Het verhaal was verder flinterdun en vrij straight forward. Ik voelde nergens beklemming of dat het fout zou aflopen.

Het boek motiveert me niet om meer boeken uit deze serie of van deze schrijfster te lezen.

Meer recensies van Mary