Bijzonder boek, maar verhaal grijpt me niet aan

Mary 31 juli 2024
Het boek valt op doordat deze bijzonder is: er is gebruik gemaakt van een origineel concept. Zo is het vertelperspectief vanuit de dood, is de opmaak creatief en prettig en zijn er mini-verhaaltjes in het boek verwerkt. De kapstok waaraan het verhaal is opgehangen, zijnde de verschillende boeken die de hoofdrolspeler steelt, is een creatieve insteek, maar ik voel de toegevoegde waarde van deze opzet niet.

De vertelling vindt plaatst tijdens WOII. Hoewel een onheilspellende setting, grijpt het verhaal me verder niet aan, en raakt me niet. Het verhaal kabbelt wat voort, en leidt niet tot een bevredigend einde.

De algehele positieve reacties die er over dit boek zijn, begrijp ik niet helemaal. Hoewel ik de intentie snap, heeft het boek teleurgesteld, en is deze voor mij niet memorabel.

Meer recensies van Mary