Een psychologische thriller met nogal wat plottwists

MarYan 24 juni 2024
De bigamist is een sterke psychologische thriller die je steeds op een ander spoor zet, en steeds weer met een nieuwe verrassing komt. Tot en met het eind toe. Waar ik vaak in andere thrillers raad waar het zo'n beetje heengaat was dat hier niet het geval. Ja er gebeurt veel, misschien iets teveel, maar het stoorde mij niet.
Emma (34) ontmoet Sam bij een rouwgroep en voelt meteen een klik. In no-time zijn ze getrouwd, raakt ze zwanger (ze wil graag 3 kinderen voor ze 42 is) en zal Sam, die architect is een huis voor hen ontwerpen en laten bouwen. Met 4 slaapkamers én een studio waar zij kan schilderen. Ze verhuizen alvast naar een huurhuis in die streek.
Het is alleen wel gek dat Sam steeds maar een deel van de week bij haar kan zijn. Ook beheert hij alle geldzaken. Zijn zus Faith, die de rouwgroep leidde komt in de buurt wonen om Emma bij te staan, want ze lijkt wat in de war en er gebeuren rare dingen.

Als lezer hoor je de belletjes rinkelen en ook Emma krijgt twijfels. Als ze op een kwade dag haar man belt en diens vrouw aan de telefoon krijgt.... Huh .. staat haar wereld stil.
Sam leidt een dubbelleven? En hoe zit het dan met Faith..

Maar dan blijkt dat ook Emma zelf niet helemaal eerlijk is geweest.
Dit is, zeker op het eind, wel een pageturner.. Soms gaan dingen heel snel maar daardoor leest het verhaal als een trein.
Het einde kwam wel wat abrupt, opeens was het boek uit en ik viel in een gat, ik had nog willen weten...

Meer recensies van MarYan