Het zit toch weer anders dan je dacht!

MarYan 01 juli 2024
Iedereen lijkt een bijzondere reden te hebben om naar Koh Sang, een paradijselijk tropisch eiland in Thailand, te komen.
Cas is hier 3 jaar geleden naartoe gevlucht om een nieuw leven te beginnen.
Ze heeft een nieuwe identiteit aangenomen en is inmiddels duikinstructrice.
Er is een clubje expats dat zich de Permanents noemt...het voelt voor Cas als een soort familie en ze leert er haar vriend Logan kennen.
Toch blijkt ze daar niet veilig voor haar verleden, iemand heeft haar herkend!

Dit is een bijzonder spannend verhaal met veel verwikkelingen. Je denkt iets te snappen of op het spoor te zijn, maar dat wordt vervolgens weer onderuit gehaald.
We lezen vanuit Cas en ook vanuit een bezoeker van het resort: Brooke, een influencer op zwart zaad.. zij raken bevriend met elkaar, beiden hebben geheimen maar vertellen elkaar niet alles.
Door de 2 perspectieven eindigen hoofdstukken soms met een cliffhanger, mede daardoor leest het boek als een trein..
Als er iemand vermoord lijkt te zijn, wil men dat het liefst als een ongeluk doen voorkomen, een moord is niet gunstig ivm het toerisme op het eiland.
Maar Brooke wil dat de waarheid boven komt en blijft onderzoeken, wat niet ongevaarlijk blijkt te zijn.

In het begin vond ik het lastig alle namen uit elkaar te houden. Er zijn best veel personages. Even opschrijven was handiger geweest.
De vele plottwists, tot op het laatst, laten je duizelen.

Meer recensies van MarYan