Een spannend familiedrama

MarYan 24 juli 2024
Wat een verhaal!
Dit boek is veel.. veel verhaal, een goed verhaal, een spannend verhaal, een familieverhaal, vol geheimen.. Over 2 vermiste kinderen, uit 1 gezin, maar niet tegelijk, er zitten jaren tussen, best veel jaren, meer dan 10.
Het boek bestaat uit 7 delen die weer onderverdeeld zijn in hoofdstukken geschreven vanuit verschillende personen en in ook verschillende perioden. Die door elkaar heen verteld worden.
Klinkt ingewikkeld en je moet er ook even aan wennen, ik haalde de twee vermissingen in het begin even door elkaar. Maar bovenaan elk hoofdstuk staat in welke tijd het speelt.

Je leest oa vanuit De Poolse Judyta die pas begint bij de recherche, een slimme meid met een goede intuïtie, en Alice, de moeder van de 2 vermiste kinderen Bear en Barbara, Louise, een van de leidsters van het kamp, Tracy, een van de kinderen uit het kamp, bevriend met Barbara, Jacob, een seriemoordenaar, Carl, die veroordeeld is voor de verdwijning van Bear.
Stukje bij beetje kom je zo achter de geschiedenis van de rijke familie van Laar. Ontdekt connecties, verbanden, intriges.
Ondertussen probeer je erachter te komen wie achter de vermissingen zit.. De vader en grootvader van de kinderen zijn nogal kille personen. Moeder Alice is labiel en laat zich de wet voorschrijven. Ik werd gewoon kwaad op die man van haar. Grrr.

Ik vind het een heel intrigerend en boeiend verhaal, door de opzet en de vele cliffhangers, veel hoofdstukken eindigen op een spannend moment, dus blijf je ook steeds nieuwsgierig.
Het deed me denken aan Je bent prachtig, dat is ook zo'n mooi familieverhaal. Maar dan anders.

Het boek begint met de vermissing van Barbara op kamp Emerson, dat elke zomer wordt gehouden op het landgoed waar zij met haar ouders woont. Een soort Survival kamp voor kinderen.

Het 2e deel gaat over de vermissing van haar broer Bear, die ze dus nooit heeft gekend. Haar moeder, Alice is na die vermissing labiel, ze is er overheen gekomen en kan er daardoor ook niet echt voor Barbara zijn. Het boek is met vaart geschreven, nergens saai.
Echt een aanrader..

Meer recensies van MarYan