Een mooie ziel, die Fleur

MarYan 13 augustus 2024
Op een snikhete dag in de zomer (eindelijk) moet je wat luchtigs lezen vind ik, dus ik las ~Hee mooie ziel, een boek vol korte columns, dat leest vlot weg dacht ik.. En dat was ook zo, voor ik het wist had ik het al uit... Halverwege kwam ik een geinig stickervel tegen, wat leuk!
Fleur is eigenlijk je leukste buurvrouw, the girl nextdoor.. Ik kende haar nog niet toen ik het boek ontving, maar nu weet ik wie ze is, nou ja.. een beetje..
Op de omslag zie je een guitig hoofd, Fleur is ook comedienne natuurlijk.
Dit boek gaat over haarzelf, over haar hersenspinsels en avonturen in het dagelijks leven.
Ze is lief en aardig, soms kritisch maar toch op een vrij lieve manier. Is ook niks mis mee, zou iedereen maar es wat aardiger zijn. Of niet dan. Ik las dat ze meedeed met De slimste mens, haar tvdebuut.. De voorafgaande stress. Dus ik keek even een stukje terug.. Niks van te merken!
Fleur is van binnen een angsthaas en zenuwpees maar ze komt stoer over. En ze maakt graag lijstjes. Die staan ook in dit boek zoals bv ~10 dingen die ik van mijn hond heb geleerd.. Of ~10 dingen die ik doe voor mijn gezondheid .
Het leukste is als je dingen tegenkomt die herkenbaar zijn, zoals bv met afscheid nemen.. Dat heb ik ook heel erg. Dat je aan het eind van de vakantie naar de trein loopt en denkt.. Hier kom ik dus nooit weer.. Tuurlijk, het kan wel maar het is niet waarschijnlijk. Ik word daar dus ook droevig van.
Fleur ook.. Dat schept een band ;d
Ja hoor.. Ik wil haar wel als buuf.. :)

Meer recensies van MarYan