Een must read voor lichaamswerkers

MarYan 04 oktober 2024
Onze botten geven ons structuur en weerbaarheid, maar wist je dat botten net zo levend zijn als bv je hart? Botten bevatten bewustzijn en ze reageren op onze diepste overtuigingen.. Emotionele en psychische spanningen verankeren zich in het bot.

Dit boek geeft ons een bijzondere blik op ons lichaam, in 24 hoofdstukken behandelen beide schrijvers even zoveel delen van ons bottenstelsel, te beginnen bij onze voeten die ons hele gewicht dragen. Daar staan we nooit echt bij stil.
Elf bladzijden worden over de voeten geschreven, wel met ook een paar lichaamsgerichte oefeningen. En is dat saai..? Nee, dat is zeer boeiend, mede door de schrijfstijl die deels poëtisch, deels wetenschappelijk, maar zeker toegankelijk is.
Er valt zoveel te leren over onze botten!

Wat verontrustend is bv dat vastzittende sleutelbenen tegenwoordig veel voorkomen, vanwege onze houding door smartphone gebruik. Dit heeft op den duur gevolgen en kan zelfs ons immuunsysteem onderdrukken.
Alles is met elkaar verbonden, wat een prachtig magisch systeem, groots.. Er wordt ook met eerbied over geschreven.
Lauterstein en Rockwell hebben een enorme kennis en liefde voor hun vak.
We hoeven niet alles helemaal te begrijpen om toch de waarde van dit boek te zien. Het is wel veel informatie. Dus de tijd nemen.

Ademen met een innerlijke glimlach naar een pijngebied..
Beseffen wat je met je handen allemaal doet, bedenk het maar es.. we vinden het zo gewoon maar het is toch van een ongelooflijke schoonheid, dat ga je meer en meer beseffen én waarderen door dit boek. Ik verwonder me, bevoel botten waar ik nauwelijks het bestaan van wist..

Ik ga een goede osteopaat zoeken, ik zou je dat ook aanraden als je (pijn) klachten hebt. Of een chiropractor, lang geleden werd ik behandeld voor rugklachten. Die heb ik nu nooit meer.

'Iedere aandoening draagt een boodschap met zich mee, i.p.v. de vraag: waarom is dit mij overkomen kun je beter onderzoeken: wat is er gaande in mij. Pijn is een uitnodiging tot verandering."

De tekeningen van Kristie Krames zijn een mooie aanvulling.

Meer recensies van MarYan