Inzicht krijgen in je levensdoel

MarYan 27 augustus 2024
Onderzoeken wat het ware doel is van je reis in dit leven, inzicht krijgen in je innerlijke staat en een doelgerichter betekenisvol leven leiden.

We worden zo opgeslokt door ons drukke dagelijkse leven. Heb jij genoeg ruimte voor reflectie, of draaf je maar door.
Alle drukte houdt ons weg van onze opdracht.
In dit boek gaat het over je ziel, het deel van jou dat blijft bestaan, ook na je dood. Dit boek gaat uit van meerdere levens waarin de ziel zich op aarde ontwikkelt. In elk leven heb je een bepaalde rol te spelen als het ware, die je bij deze ontwikkeling helpt. De rol die je krijgt of kiest hangt samen met vorige levens, opgebouwd of verwerkt karma.
De wet van aantrekking ken je vast.. Wat je uitzendt krijg je terug..

Sta je negatief in het leven, of probeer je het goede te zien.. Met een negatieve houding zul je niks positiefs bereiken.
Neem je je rol aan of verzet je je ertegen.
We zijn ons er meestal niet van bewust dat wat we meemaken in het leven een reactie is op onze innerlijke zijnstoestand.
Dat kan best pittig overkomen.

Dit boek is in drieën verdeeld.
In deel 1 legt Bisht uit wat we kunnen doen om ons te ontwikkelen, ze vertelt over de ziel en karma, hoe kunnen we groeien in onze rol. Hoe gaan we om met wat we tegenkomen. Waarom voelt het soms oneerlijk.
In deel 2 lees je uitgebreid over de 12 verschillende zielstypen, ik herken me wel in enkele. Ze zijn allemaal leerzaam om te lezen. En het kan je duidelijker worden waarom je dit leven leidt en hoe je je daarin kunt ontwikkelen. En er vrede mee hebben.
In deel 3 gaat het over de frequentie en vibratie van de ziel. Inzicht krijgen in oorzaak en gevolg en je bewustzijn verruimen.

"eenvoudig gezegd zijn we hier om hogere wezens te worden"

Maar waartoe.. Om de frequentie van de aarde te verhogen? Vrede op aarde te bereiken?
Bij dit derde deel voel ik ook soms weerstand. Het woord 'moeten' komt te vaak voorbij, misschien is dit een vertaalskwestie.

Ik vind het al met al een leerzaam boek en heel interessant, maar hou nog wel wat vraagtekens.

Meer recensies van MarYan