Een prachtig geïllustreerd verhaal over het leven in tropische zeeën.

MarYan 21 juli 2024
Een koraal verhaal van Jane Burnard vertelt over de kleurrijke onderwaterwereld, over de dieren die leven in tropische zeeën. Je komt namen tegen als kokosnootoctopus, duivelsjuffer, egelvis of soepschildpad, die tot de verbeelding spreken. We hebben nauwelijks weet van deze dromerige, sprookjesachtige wereld, die in prachtige illustraties wordt weergegeven.
Met dit boek krijg je een inkijkje in deze wereld en leert ook vanalles over hoe koraal ontstaat en hoe sommige dieren elkaar helpen tegen de gevaren of om voedsel te vinden. De poetsgarnaal poetst de papegaaivis en heeft daarmee tegelijk een heerlijke maaltijd! Pas op voor de barracuda's!
Voor nieuwsgierige kinderen die houden van de natuur is dit een heerlijk boek. Als je daarbij dan een bezoek brengt aan Burgers Bush in Arnhem... Daar is een fraaie onderwaterwereld te bezoeken, je ziet er een glimp van deze bijzondere, geheimzinnige wereld.
Het verhaal wordt in taal en beeld verteld en tussendoor staan allerlei weetjes over bepaalde vissen.
Wist je bv dat één papegaaivis in zijn eentje een halve ton zand per jaar kan produceren? Hoe hij dat doet? Staat in het boek
Wat een wondere wereld

Meer recensies van MarYan