Een spannend verhaal voor de jeugd (10+)

MarYan 12 augustus 2024
Maya denkt dat ze een heel saaie zomervakantie tegemoet gaat als ze samen met haar broertje Leo bij haar oma en opa in Cornwall wordt achtergelaten door hun drukbezette moeder. Maar saai wordt het allerminst! Al mist ze eerst wel haar vrienden in Londen en alle feestjes..
Oma heeft haar al meteen als vakantiekracht ingezet in haar  zeepfabriek, wat toch leuker blijkt dan Maya in eerste instantie verwachtte. Haar ideeën worden serieus genomen én ze krijgt natuurlijk betaald! Hoeveel leuke kleren kan ze daar wel niet van kopen!

Helemaal tof wordt het als ze Bear ontmoet op het strand, alleen beginnen dan ook de leugens waarin ze verstrikt raakt.. Want Bear hoort bij een groepje klimaatactivisten waar oma niks mee te maken wil hebben. Want oma's zeepfabriek is best heel 'groen'.. Of toch niet?
En hoe zit het eigenlijk met haar eigen kleding, ze let nooit zo op die dingen..

Als je eenmaal begint te liegen wordt het steeds ingewikkelder en soms blijken ook dingen net wat anders te liggen dan je dacht en trek je verkeerde conclusies..

Ik las eerder een boek van deze schrijver die me verrastte en ook met dit verhaal was het weer een feestje. McKenzie heeft een vlotte schrijfstijl en houdt de spanning er goed in. Je vliegt er doorheen, doorlezen moet je, wil je.. Op het einde wordt het heel spannend en valt alles op z'n plek.
Ook leuk dat het opnieuw een meisje is in de hoofdrol en een stoere oma die de fabriek leidt. En een actueel onderwerp!
4,5 ster

Meer recensies van MarYan