Prachtig boek over vogels

MarYan 04 augustus 2024
Vlieg van David Lindo met kleurrijke illustraties van Sara Boccaccini Meadows vertelt je vanalles wat je wilt weten over de wonderlijke wereld van vogels.
Het boek bevat 15 hoofdstukken met helden onder de vogels, bv de Schoenbekooievaar is de held van schitterende snavels, dit omdat hij een bijzondere snavel heeft, heel groot en in de vorm van een klomp. Je leest eerst vanalles over deze vogel en daarnaast ook nog allerlei info over soorten snavels waarbij er nog andere vogels voorbijkomen. En dit alles prachtig geïllustreerd!
Zo heb je ook nog de held van ~prachtige poten en van ~waterwerelden of van ~volmaakte veren.. Enzovoorts
Leuk opgezet zo! En ook heel leerzaam en interessant. Niet alleen voor kinderen trouwens.
Sommige vogels hebben vrolijke kleuren zoals bv in ons land de mandarijneend, die je vast weleens hebt gespot. Die kleuren hebben ook een functie.
Wist je dat.. Rosse grutto's vliegen wel 8 dagen achtereen zonder rustpauzes. Wonderbaarlijk toch.. In de maoritraditie is dit een heilige vogel.
Sommige vogels worden wel met uitsterven bedreigd of zijn al uitgestorven. Gelukkig zijn er veel natuurbeschermingsorganisaties actief. Ook wijzelf kunnen ons steentje bijdragen door bv onze tuin vogelvriendelijk te maken.
Een pareltje van @uitgeverijlemniscaat en heel mooi uitgevoerd met linnen hardcover en in groot formaat.
In deze serie heb je ook nog Plant en Heelal, daar ben ik nu ook zeer nieuwsgierig naar!

Meer recensies van MarYan