Geld staat niet garant voor zachte zeden !

maryse 03 augustus 2024
Locked room mysteries in een exclusieve omgeving vormen de signatuur van Catherine Cooper's spannende boeken. Na het succesvolle 'De cruise' is er nu 'Het resort'. Een gezelschap van Lifestyle journalisten en influencers is uitgenodigd om een luxueus resort in de Malediven te openen en, vanzelfsprekend, te promoten. In de bedrijfswereld is niets voor niets!

Toch hoor je niemand mopperen over de sterrenchef, het onderwaterrestaurant of de exquise tropische ingrediënten en de persoonlijke service. Pas wanneer de giftige fuguvis en akivruchten in zicht komen, worden de eerste wenkbrauwen gefronst. Even later escaleren de gebeurtenissen, groeit het wantrouwen en wordt het plottempo opgevoerd.

VAKWERK
'Het resort' is een perfect uitgebalanceerd verhaal waarin allerlei tropische en locale elementen voor originaliteit zorgen. Opgelucht kun je vaststellen dat de schrijfster over voldoende verbeelding beschikt om het oeroude thema van menselijke tekortkomingen in een nieuw jasje te steken. Dat zorgt voor een onderhoudend en soms leerrijk plot! Ook de uitwerking van de personages biedt voldoende verdieping waarin aspecten zoals manipulatie, gewetenloosheid, voorkomen van imagoschade, schuldgevoelens, gebrek aan ethische moed... aan bod komen.

Catherine Cooper is een echte aanwinst voor het thrillergenre dat te vaak lijdt aan invalshoeken die de gebaande paden bewandelen! Bijna altijd gaan de Engelstalige auteurs ons voor op de weg naar vernieuwing en frisheid. Graag meer dus van deze schrijfster! 'The chalet' en 'The chateau' wachten op een vertaling!

Meer recensies van maryse