Een sterk staaltje vertelkunst!

maryse 12 februari 2024
Een verhaal over het maken van reality-tv op een tropisch eiland zou kunnen ontaarden in een juicy beach book dat nog minder om het lijf heeft dan de bikini van de strandlezer. Wie hiervoor vreest mag opgelucht ademhalen!
Thysia Huisman, die zich liet inspireren door haar jarenlange werkervaring achter de schermen van de televisiewereld, heeft een kritisch en bij momenten snoeihard beeld geschetst van hoe grenzen vervagen als het grote geld, het prestige en imago vrij spel krijgen. Hoewel een thriller vraagt om het enigszins uitvergroten van situaties, blijft de geloofwaardigheid altijd dichtbij. Sinds enige tijd weten we immers hoezeer normen kunnen vervagen in de coulissen van televisieprogramma's.
Thysia Huisman heeft een naar adem happend plot uit de mouw geschud. Zin na zin worden spanning en vaart vastgehouden en neemt de verbijstering bij de lezer toe. Omdat ze bovendien heel wat verhaalelementen aanbrengt lijkt ze op een circusartiest die tig ballen in de lucht houdt. Deze krachttoer verdient veel applaus en een hoge plek op de ranking van beste thriller van het jaar!

Meer recensies van maryse