Confrontatie tussen twee broers en met het verleden

Melanieke92 23 september 2024
Paolo Cognetti gaat verder op het elan van "De acht bergen". In dit dunne boekje brengt hij het decor van een afgelegen Italiaans dal. Twee broers ontmoeten elkaar opnieuw na jaren stilte. Als lezer voel je dat er onder de oppervlakte iets suddert uit het verleden.

Het boek is opgebouwd in hoofdstukken waarbij het perspectief van de drie hoofdpersonages elk een hoofdstuk inneemt.
Het eerste hoofdstuk gaat over een (verwilderde) hond. Zo bouwt Cognetti reeds van bij het begin spanning op en zorgt hij tegelijk ook voor een rode lijn.

De auteur is meester in het scheppen van een onbehaaglijke sfeer. Ik voelde me ongemakkelijk en kon niet stoppen met lezen tot ik het einde kende. Een topboek!

Meer recensies van Melanieke92