Inventieve moorden in een levendige setting

Melissa 31 augustus 2023
De nieuwste thriller van Daniel Cole leest aangenaam weg. Iets wat met name komt door de humoristische schrijfstijl. Deze manier van schrijven was ik niet gewend van de schrijver, en ik vind het oprecht knap dat deze wijze geen afbreuk doet aan de spanning. Sterker nog! Ik vind de humor regelmatig briljant als aanvulling. Het maakt het boek levendig waardoor je de behoefte voelt om door te lezen. Toch is van een goede thriller geen sprake. Seriemoordenaar Jackdaw mag dan een aantal inventieve moorden plegen, echt spannend wordt het nooit. Op de een of andere manier weet rechercheur Scarlett in de nieuwste serie niet zo te boeien als Wolf dat in de voorgaande serie deed. Ze mist diepgang, bezieling en toewijding. Het is eerder Henry Devlin die de show steelt met zijn rake woorden. Cole heeft in eerdere thrillers bewezen op meeslepende wijze rechercheurs neer te kunnen zetten, hopelijk weet hij de juiste snaar weer te raken in een vervolg. En anders is een hoofdrol voor Henry Devlin lang nog zo slecht nog niet.

Meer recensies van Melissa