Op avontuur in een atlas

Wat een enorm tof boek is dit!

Het boek begint en eindigt met alle kleurrijke vlaggen van over de hele wereld. Extra leuk nu met het EK voetbal en de Olympische spelen, want hoe ziet de vlag van een bepaalt land eruit?

Dat het geen normale atlas is, blijkt al direct bij het zien van de inhoudsopgave (zie foto). Kaarten met o.a. mysterieuze plekken, giftige dieren, piraten en schatten, vulkanen en aardbevingen.

Het is een dwarsligger waardoor de kaarten en info extra goed tot z’n recht komen. Met een wereldkaart wordt bij elk thema wordt aangegeven waar de objecten of plekken van het betreffende thema liggen. Met veel duidelijke en spannende info.
Door de bijzondere onderwerpen die worden besproken, de kleurrijke illustraties maakt het je meteen nieuwsgierig. En leren kinderen op deze manier heel veel over de wereld, ook voor volwassenen is het interessant.

Noa: Drie kaarten vond ik het aller interessantst.
-De goud met edelstenen. Erg leuk om te zien waar je ze kan vinden. Ik wist helemaal niet dat je dat kon vinden in mijnen en in de aarde.
-Vulkanen en aardbevingen. Is echt heel erg interessant. Alle lagen van de vulkaan worden uitgelegd. En op de wereldkaart kan je zien waar in de wereld allemaal vulkanen zijn.
- De kaart van Europa. Kan ik alvast zien waar alle landen van Europa liggen. Straks in groep 7 ga ik ze leren met topagrafie.

Pip: Mijn top 2 kaarten zijn
-De kaarten met de maan vind ik heel interessant. Er is ook een kaart waar je de achterkant kan zien. Het lijkt mij ook heel gaaf om een keer naar de maan te gaan.
- De kaart met de giftige dieren. Ik ben heel blij dat er in Europa geen giftige dieren zijn. En leuk om meer te lezen over de giftige dieren. Ik wil echt nooit naar zuid-Amerika of Brazilië daar zijn de meest giftige dieren.

Meer recensies van Melissa (Moeder & dochters lezen)