Een intrigerende re-read

Ruim 25 jaar geleden als ik deze serie voor het eerst en bekroonde het al die tijd tot mijn lievelingsserie als tiener. Nu zoveel jaren later vond ik het heel spannend om dit boek te herlezen. Kon het mijn hoge verwachtingen waar maken, die ik al die jaren heb gekoesterd.

Het antwoord is JA! Ik herinnerde mij nog weinig van het verhaal. Uiteraard wel hoe ze na het overlijden van hun vader op de zolder komen te wonen bij hun vreselijk nare grootmoeder. Maar hoe hun leven daar was en hoe dat ging, kon ik mij niet meer herinneren. Wat een vreselijk verdrietig verhaal, hoe broers en zussen elkaar in leven proberen te houden. Hoe liefde voor moeder lang overwint. Hoe macht en geld invloed hebben op gedrag en zelfs de liefde voor je kinderen.

Het einde herinnerde ik mij nog wel een aantal plot twists die zo enorme indruk op mij hebben gemaakt als tiener, die hebben een onuitwisbare indruk achter gelaten. En ook nu ondanks dat ik het wist, maakte het weer indruk.
Een heftig, bijzonder, verdrietig verhaal over hoop, liefde, macht en opgroeien. Ik ben heel benieuwd naar de rest van de serie die ik ook ga herlezen.

Meer recensies van Melissa (Moeder & dochters lezen)