Het gaat weer helemaal mis.

De dwarsliggers bestaan niet meer ze zijn nu regelaars. Regelaars lossen alles op in de wirwarstraat bij de mensen.

Maar ineens zijn de kleren gesloten van mensen uit de wirwarstraat, staan er huizen op zijn kop, loping in de weg, de rampen worden steeds erger. Stip, Jazz, Dox, Klum & Flo gaan opzoek naar de daders maar moeten voordat de zon opkomt weer terug zijn in het riool.
Stip denkt dat de daders monsters zijnā€¦

-Het is zo vreselijk spannend als Stip in een mensenhuis is en hij in een opwarmingsapparaat komt te zitten en die wordt aangezet. Ik durfde dit dus echt niet zelf verder te lezen. Maar dat heb ik wel gedaan, samen met mama.
- Stip en zijn vrienden beleven spannende avonturen om er achter te komen wie de daders zijn. Zijn het de slechte mensen, de zombieratten of toch iemand anders???
-Flo vind ik de leukste regelaar die is net zo sterk als ik.
-Stiekem vind ik ze grappiger als dwarsligger. Dan kan ik nl grapjes uithalen en zeggen dat het de dwarsliggers zijn.
-De tekeningen bij de hoofdstukken zijn ze ook weer aan het maken zodat je lekker kan doorlezen,
-Achterin het boek staan woorden, met de benamingen en vertaling van de apparaten van Dwars &Co. Zoals een vroemvroemding = auto, Waterhoofd = douchekop, vliegcamera = drone.
-Het lijkt mij heel leuk als er een deel 3 komt!! @ricohop
- De tekeningen zijn super grappig, het lijkt mij ook erg mooi als ze in kleur zijn.

-Pip, 8 jaar-

Meer recensies van Melissa (Moeder & dochters lezen)