Je vraagt je geregeld af, zouden mensen echt gaat stemmen?

Robert Hunter komt met zij maatje García weer terecht bij een bijzondere moordzaak. De moordenaar heeft zich laten inspireren door reality tv en spelshows.

Als één van de moorden livestream via internet wordt gezonden via pickadeatch.com en de mensen ook nog eens kunnen stemmen op hoe iemand om het leven moet worden gebracht. Wordt er binnen 10min al direct duizenden keren gestemd. De fbi wordt al vrij snel ingeschakeld omdat zij veel meer en betere middelen tot hun beschikking hebben mbt cybercriminaliteit.
Ook dat mag echt niet baten. Hunter, García en de fbi zitten met hun handen in hun haar. De man blijft een genie te zijn als het gaat om internet, beveiliging en andere technologie.

Wat een heerlijk boek is dit en ik denk tot nu toe toch wel één van mijn favorieten. Het spelelement, hoe luguber ook, vind ik erg goed en realistisch bedacht. Ik heb mij ook echt geregeld afgevraagd of mensen echt zouden gaan stemmen als zoiets online zou komen en je iemand zijn executie kan zien.
Het mooie van dit verhaal is dat er een diepere laag in zit. Het gaat niet zomaar om een spelelement. De moordenaar wil wraak nemen en laten zien hoe gek de maatschappij is geworden. Dit alles komt tot einde in een waanzinnig sterk eind plot. Erg spannend en supere goed uitgewerkt. Ik zat op het puntje van mij stoel.

Wel twee wat mindere punten is dat ik heel graag wat meer over de personages zelf zou willen lezen en ook meegenomen wil worden in hun persoonlijke ontwikkeling. Dit was alweer deel 5 uit de serie en voor mijn gevoel heeft Hunter amper ontwikkeling doorgemaakt op persoonlijk vlak. Ik had ook erg gehoopt dat een personage uit het vorige deel zou terug komen en een nieuwe dimensie en inhoud aan Robert zijn leven zou geven.

Andere punt is en misschien komt dat omdat ik de boeken relatief snel achter elkaar heb gelezen. Is dat de boeken allemaal een beetje het zelfde verlopen. In elk deel komt Hunter of García wel in gevaar. Dat verrassingseffect is daardoor een beetje weg.

Maar zoals eerder gezegd, dit is gewoon een top boek met een zeer krachtig verhaal.

Meer recensies van Melissa (Moeder & dochters lezen)